Partagez
Voir le sujet précédentAller en basVoir le sujet suivant
avatar
ycombe
Modérateur

School maths versus real-world maths

par ycombe le Jeu 14 Avr 2016 - 21:56

The constructivist or reform mathematics movement tends to set-up a distinction between the kind of mathematics that is often taught in school and the mathematics that is used in real-life. Three kinds of research are used to support this.

- Studies that show that children invent their own mathematical strategies if required to do so in order to earn a living. These include studies of Brazilian street vendors.
- Studies that show that adults who can answer an arithmetic question in a real-life context are less successful when answering similar questions in a formal test.
- Studies that show that children who are taught a standard mathematical procedure will apply it in a nonsensical way and/or generate bizarre answers.

Lire la suite: https://gregashman.wordpress.com/2016/04/12/school-maths-versus-real-world-maths/

_________________
Assurbanipal: "Passant, mange, bois, divertis-toi ; tout le reste n’est rien".

Franck Ramus : "Les sciences de l'éducation à la française se font fort de produire un discours savant sur l'éducation, mais ce serait visiblement trop leur demander que de mettre leur discours à l'épreuve des faits".
avatar
William Foster
Neoprof expérimenté

Re: School maths versus real-world maths

par William Foster le Jeu 14 Avr 2016 - 22:20
possibility of learning though discovery is not the same thing as discovery being the most effective way of learning.
C'est bon, on peut continuer à se décarcasser Rolling Eyes


... what of the students who, when taught standard mathematical procedures, use them to give bizarre answers or answers that don’t fit the context.
...
I think I know what is going on here. For most students, carrying out a long division problem is sufficient to fill-up the working memory, so much so that there is little capacity left over to attend to other aspects of the question. This is why students make supposedly ‘silly’ mistakes in class. The solution to this is to practice long division to the point that it is more automatic and requires less conscious attention. This way, students can focus more on the context of the question and the reasonableness of their answers.
Ail doux agri wizz zis gaille.

_________________
Tout le monde me dit que je ne peux pas faire l'unanimité.
"Il ne faut pas voir le mal partout où il est." Marie-Martine Schyns, ministre belge de l'enseignement obligatoire
Vérificateur de miroir est un métier que je me verrais bien faire, un jour.
avatar
fifi51
Habitué du forum

Re: School maths versus real-world maths

par fifi51 le Jeu 14 Avr 2016 - 22:31
J'avais posté mon commentaire (supprimé depuis) avant d'avoir lu l'article.
Mais le cheminement de pensée donnant des interprétations contraires est intéressant.

_________________
Oui, j'ai un clavier Fisher Price pour l'instant !
Contenu sponsorisé

Re: School maths versus real-world maths

par Contenu sponsorisé
Voir le sujet précédentRevenir en hautVoir le sujet suivant
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum