Partagez
Voir le sujet précédentAller en basVoir le sujet suivant
avatar
ycombe
Modérateur

Teacher Instruction: témoignage d'un enseignant anglais qui a viré sa cuti.

par ycombe le Dim 1 Mai - 9:08
Jo a écrit:
By September 2014, Michaela Community School had opened, and I was still nay-saying in the corner. It wasn’t until Katie Ashford shared her pupils’ essays with me that I had the profound realisation: their way worked. My way did not work. With my way, some children thrived, and others were left hopelessly far behind. With their approach, Katie’s set 4 (of 4) year 7s were outperforming my set 3 (of five) year 10s.

Teacher instruction sounded terrifying. For one thing, I’d never done it or been trained to do it. What would I say? How on earth could I fill 60 minutes of learning time with… Me? In my head, teacher instruction was like a lecture, and in my experience lecturers would speak once a week, and have a whole week to prepare it. How could you possibly lecture six times a day?
Lire le reste ici: https://readingallthebooks.com/2016/04/30/teacher-instruction/

J'ajoute que des travaux d'élèves provenant de l'école dont il parle ont déjà été signalés et commentés sur néoprofs. Je ne pense pas que ce soit ceux dont il parle mais ça donne une idée:
http://www.neoprofs.org/t100077-year-8-on-macbeth

_________________
Assurbanipal: "Passant, mange, bois, divertis-toi ; tout le reste n’est rien".

Franck Ramus : "Les sciences de l'éducation à la française se font fort de produire un discours savant sur l'éducation, mais ce serait visiblement trop leur demander que de mettre leur discours à l'épreuve des faits".
Voir le sujet précédentRevenir en hautVoir le sujet suivant
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum