Partagez
Voir le sujet précédentAller en basVoir le sujet suivant
User17706
Enchanteur

Vidéo de Ken Robinson: “Changing education paradigms”

par User17706 le Lun 7 Oct 2013 - 13:34
Attention, je ne suis en rien responsable du discours et d'ailleurs, pour une très large part, je le désapprouve. En revanche, visuellement c'est assez bien fichu: (en anglais, oeuf corse):

'Tis a blushing, shamefaced spirit that mutinies in a man’s bosom. It fills a man full of obstacles. It made me once restore a purse of gold that by chance I found. It beggars any man that keeps it. It is turned out of towns and cities for a dangerous thing, and every man that means to live well endeavors to trust to himself and live without it.

When everybody is swept away unthinkingly by what everybody else does and believes in, those who think are drawn out of hiding because their refusal to join is conspicuous and thereby becomes a kind of action.
Caspar
Esprit sacré

Re: Vidéo de Ken Robinson: “Changing education paradigms”

par Caspar le Lun 7 Oct 2013 - 13:41
"Il faut changer de paradigme", ça ne veut pas dire grand chose, mais ça fait toujours bien dans les dîners en ville ou sur les plateaux de télévision.
User17706
Enchanteur

par User17706 le Lun 7 Oct 2013 - 14:08
Certes. Et tant qu'on y est, histoire qu'on ne me soupçonne pas de je ne sais quoi, je poste un autre document:

'Tis a blushing, shamefaced spirit that mutinies in a man’s bosom. It fills a man full of obstacles. It made me once restore a purse of gold that by chance I found. It beggars any man that keeps it. It is turned out of towns and cities for a dangerous thing, and every man that means to live well endeavors to trust to himself and live without it.

When everybody is swept away unthinkingly by what everybody else does and believes in, those who think are drawn out of hiding because their refusal to join is conspicuous and thereby becomes a kind of action.
Luigi_B
Grand Maître

par Luigi_B le Lun 7 Oct 2013 - 14:29
User17706
Enchanteur

par User17706 le Lun 7 Oct 2013 - 14:42
ah! désolé et merci!

Contenu sponsorisé

par Contenu sponsorisé
Voir le sujet précédentRevenir en hautVoir le sujet suivant